14/9/10

Connectivitat, sempre som a tot arreu


Avui estic ocupat,

Me n'he adonat tard, però això d'estar les 24 hores del dia connectat a Internet és complicat. Mòbil, ordinador de sobretaula, portàtil, ... A primera vista és positiu perquè ens permet estar a tot arreu en tot moment, però alhora costa de pair.

Fa relativament poc que s'han popularitzat els anomenats smartphones, els telèfons intel·ligents per fer una traducció literal i poc acurada. Amb aquests aparells rebem els tweets a l'instant, contestem e-mails mentre esperem que el semàfor el posi verd (jo no senyor mosso, faltaria més)... Tot això ens permet estar al 100% connectats amb el món, estar 'al dia' com se sol dir, però s'han de saber establir límits.

Sóc un gran defensor de la connectivitat. Ens permet ser part d'una comunitat que físicament seria inviable de tenir. Ens proporciona informació que els mitjans habituals no ens fan arribar, almenys no tan personalitzadament. Ens crea un imaginari col·lectiu molt més ric, per resumir. Tot això és positiu. Només cal que deixem passar un temps, que ens acostumem a discernir entre els fets importants i els fets intranscendents.

Si aconseguim crear-nos aquesta divisió mental estar tot el dia connectats voldrà dir viure en més d'un lloc alhora i això, amics meus, és viure més d'una vida.

Una (modesta) recomanació: Parlant de connectivitat, fa pocs dies vaig recomanar fer el salt a Android, per tant no em repetiré. Però sí que seguiré amb Google i una aplicació de la que fa temps estic enamorat: Google Reader. Google Reader és un lector de feeds, per entendre'ns, és una web on tens tots els posts dels blogs que t'interessen actualitzats instantàniament. És un lloc on tens, pel meu gust, el diari que t'interessa acabat d'escriure. Només cal tenir una compta de Google (un Gmail com alguns li diuen) i ja pots gaudir d'aquest magnífic lector. No és l'únic, potser no és el millor, però a mi és el que millor em funciona. Si algú el vol per un mòbil Android, però, que opti millor per NewsRob, ara per ara està més ben acabat.