Moments, reflexions, mirades... poseu-li les lletres que vulgueu. Aquí l'únic que intentaré és verbalitzar aquells moments de lucidesa que al llarg del dia passem per alt i que, l'endemà, veiem que mereixien la seva quota de temps
2/12/10
I va sortir l'EGM
Avui estic descansat,
I no perquè hagi dormit molt (que no és el cas), sinó perquè avui em tocava actualitzar el blog i em veia abocat a tornar a parlar de les eleccions. I no és que no m'agradi, però crec que ja n'hem sentit massa a parlar i, de moment, encara no hi ha res més definitiu, a part del què ja vaig comentar en l'últim post. Però a primera hora del matí un twit d'un company m'ha donat la solució: avui sortia l'EGM.
A les 8 del matí en punt, encara conduïnt cap a la feina, he pogut escoltar les primeres dades. Evidentment, cadascú les ha venut com ha volgut. Però hi ha algunes coses que podem treure en clar del document:
- Només la ràdio aguanta l'ascens d'Internet (que puja més de 4 punts en un any). Com ja vam comentar en un post anterior, la ràdio ha remuntat després d'uns anys de descens d'audiència, situant-se aquest 2010 en un 56,9%, més d'un punt i mig per sobre de l'any anterior. El mitjà que sembla patir més és la premsa escrita (que ja partia de molt avall) i, en menor mesura, la televisió, que perd un punt en un any, quedant-se per sota del 88%.
- La televisió no té classes. Això que la telescombraria és per la 'classe baixa' és mentida. De classe alta a baixa només hi ha una diferència de tres punts i mig, insignificant si tenim en compte la diferència de recursos d'oci que es pot permetre una i altra. Això sí, la resta de mitjans tenen més audiència a més poder adquisitiu.
- Pel què fa a la premsa, l'esport segueix manant, amb un diari com el Marca, molt per sobre del segon (El País). També caldria analitzar com està influint el canvi de cicle al Reial Madrid i al Barça en les ventes d'aquest tipus de premsa. Apuntar, alhora, que es manté l'empat tècnic entre La Vanguardia i El Periódico.
- En l'àmbit de la ràdio generalista, RAC1 assumeix un lideratge fort a Catalunya, situant-se com a cinquena més escoltada a nivell estatal. Un cas que ja hem comentat i que tornaré a reprendre abans de final d'any. També afegir que la ràdio temàtica (bàsicament musical) segueix superant a la ràdio generalista, tendència que, segons el meu parer, augmentarà amb l'expansió de Ràdio Marca, que crec que serà molt contundent. En total, gairebé dues hores per persona al dia de ràdio.
- Pel què fa a televisió, crec que és innecessari comentar res, ja que tenim les audiències diàries.
Constatar, això sí, que el creixement d'Internet segueix sense aturar-se, pujant del 29,9% del 2008 al 40,1% actual i, el més sorprenent, de l'última onada (abril-maig) a l'actual (octubre-novembre) ha augmentat gairebé dos punts el consum d'Internet. Passant, en tres mesos, del 38,4% al 40,1%.
Una (modesta) recomanació: Seré breu. Tingueu el dit a punt per fer zapping avui. Ja sigui a la televisió o al vostre aparell radiofònic (segurament al cotxe). És inaguantable la guerra de xifres en dies d'EGM, per tant, recomano fer zapping. Sense por. No passa res per traïr durant una estona la vostra cadena preferida. És més, podeu descobrir grans programes i grans emissores o canals que no coneixeu. El mateix exercici vaig fer l'estiu passat durant les meves vacances per les espanyes (ja que normalment escolto ràdio en català) i va valdre molt la pena. Tinguem criteri, siguem capaços de dir NO, de marxar i, si cal, fins i tot de tornar. Com més coneguem, més valorarem el què tenim. I, sinó, ho canviarem.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada