5/4/11

Rossell no tiene quien le escriba


Avui estic sorprès,

Les declaracions del president del Barça, Sandro Rosell, on, dins el marc d'un acte benèfic i amb la intenció d'augmentar la seva donació, va 'vaticinar' un 5-0 a la final de la Copa del Rei, em van deixar atònit. No perquè em semblessin millors o pitjors, sinó perquè era evident que serien utilitzades com a projectil contra la institució i contra una figura que es prodiga massa poc als mitjans.

Fins aquí tots d'acord. L'explicació de molts ha sigut que el president es va envalentornar massa o que no va mesurar correctament les repercussions o la seva pròpia capacitat oratòria. La darrera opció la descartaria, ja que crec que si hi ha algú conscient dels pocs recursos del president és ell mateix. La segona gairebé també, ja que la resposta madridista (i fins i tot blaugrana) era obvia. I la primera em sorprèn.

No hi ha causa, per tant? Sí, n'hi ha, però tampoc ens ha d'interessar tant. El que a mi em preocupa és que el president no anava preparat. Es fa estrany, i d'aquí la meva sorpresa, que en un acte on la única pregunta clara i d'inevitable resposta (ja que era la funció de l'acte) era el resultat final. I aquí és on va llepar Rosell.

Respostes a aquest fet només en surten dues: o l'equip de comunicació va ser incapaç de preveure la pregunta, que seria d'una incapacitat flagrant, o el president fa cas totalment omís a les directrius dels seus empleats. Qualsevol de les dues respostes em sembla dolenta tan per la institució com pels professionals que ens dediquem a la comunicació corporativa.

Una (modesta) recomanació: Seguint amb l'esport, i per deixar descansar el futbol, una recomanació basquetbolística: 5 on 5. Es tracta d'un magnífic joc online de gestió d'equips. Té el punt just de 'complexitat' a l'hora de preparar alineacions i fitxar, però alhora permet desconnectar del joc dies sencers. Una iniciativa magnífica, feta amb moltes ganes, moltes capacitats, però pocs recursos. Un 10.