20/1/11

Excuses inapel·lables?



Avui estic emprenyat,

Haig de reconèixer que no sóc una persona que m'enfadi fàcilment. Hi haurà fets que em puguin agradar i n'hi haurà que em desagradin, però intento mantenir sempre el cap fred. Aquests darrers dies no he sigut capaç. I és que veure com des de la Meseta s'aprofita la crisi per intentar reduir les atribucions que tenim els catalans m'està començant a superar.

El primer problema és que hi ha arguments d'aquells que no pots rebatre. No perquè tinguin raó, sinó perquè no queda bé i si ho intentes et poden dir de tot. Entre aquests temes 'intocables' hi ha la crisi. Si algú proposa un canvi per afrontar la crisi només pots callar (a no ser que siguis un sindicat, que a ells se'ls permet tot).

Des de Madrid ho saben i per això apreten per aquí, desviant l'atenció d'altres despeses molt més innecessàries o, fins i tot, de dubtosa legalitat.

I és que, si ens poséssim estrictament econòmics, el què hauria de desaparèixer és part de l'estat central, ja que actualment moltes de les carteres ministerials ja no tenen gairebé cap atribució. En comptes de treure'ns diners a les comunitats el què s'hauria de fer és fer desaparèixer alguns ministeris. O integrar-los en un macro-ministeri purament diplomàtic, tampoc demanem més.

Però no, els catalans no tenim nassos d'anar a Madrid i demanar que tanquin res. Ens fa por el què pugui passar. Som més d'anar allà i intentar que no ens tanquin a nosaltres. És un problema d'aspiracions.

Una (modesta) recomanació: Avui trencaré amb les recomanacions habituals (música, televisió, cinema, videojocs) i em centraré en un mecanisme contra la crisi que m'ha anat molt bé a nivell personal: la compra per Internet. A través dels diversos portals de supermercats es poden fer els encàrrecs setmanals i està clar que assegut tranquil·lament davant l'ordinador, amb la llista clara i sense agressions exteriors (nens suïcides, cartells d'ofertes i música agressiva) pots fer una compra més racional i aprofitable. Això sí, tingueu clar que a casa no tornareu a tenir aquells paquets de Donuts que compres només perquè en el moment d'anar a comprar tens gana.