7/3/11

Duran i Lleida vol moure els fils


 Avui estic sorprès,

Ja fa uns dies que sabem públicament de l'adéu de la sèrie Infidels de TV3. Jo la veritat és que no l'he seguit gens, però els fragments que he vist (principalment del resum en acabar l'APM?) m'ha semblat una sèrie ben filmada i molt (remarco el molt) pujada de to. Per mi cap problema, crec que ja toca treure'ns de sobre alguns tics massa proteccionistes. Com a molt podríem discutir si s'hauria d'emetre mitja horeta més tard. Que cadascú opini.

Però el debat aquí s'ha obert perquè a la xarxa (aquest ens sense amos i amb massa gent parlant sense saber res) s'ha estès el rumor que CiU, i principalment Unió, havien pressionat perquè la sèrie es deixés d'emetre. Rumors fins ara. El sorprenent és que Josep Antoni Duran i Lleida, president de la formació, ha publicat al seu blog que ells no hi tenen absolutament res a veure... alhora que ha aprofitat per criticar la sèrie tot i afirmar que no l'ha vist.

Fins aquí podríem parlar d'una patinada del carismàtic líder demo-cristià. El què em sembla ja excessiu, i ha passat bastant per alt als mitjans que he vist, és la seva afirmació "Ja ens agradaria tenir una mica d’influència sobre TV3". Tot i després maquillar-ho amb un "respectant, òbviament, la professionalitat dels seus periodistes" em sembla directament una barbaritat majúscula.

Entenc que Unió (com la majoria de partits, sempre) es senti poc representada als mitjans de la Corporació. Ho puc acceptar, tot són opinions. Però afirmar que voldrien tenir-hi influència és extremadament antidemocràtic.

En definitiva, i perquè no vull enganxar-me els dits, ja que m'encén aquests tics dels 'poderosos' (tots) d'intentar controlar els mitjans, que m'ha sorprès molt que algú posi per escrit, per molt que sigui a Internet, una bestiesa com aquesta. I encara més Duran i Lleida, sempre molt correcte.

Honestament, el primer que vaig pensar és que era fals.

Una (modesta) recomanació: Sense modèstia, amb orgull, amb molt d'orgull. Aquest divendres el Tot està inventat (el programa que faig amb un equip magnífic a Ràdio Ciutat de Badalona) fa 200 programes i ho celebrem amb un directe amb públic a Titus Carpa, la sala més mítica de Badalona. Podeu trobar més informació al blog del programa. Evidentment, hi esteu tots convidats.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Aquest és un bon exemple de frase treta totalment del seu context.

Arnau Domínguez ha dit...

Jo no ho veig així. Primer de tot, si ho veiés així no hagués posat l'enllaç al blog oficial. I, segon, poso el context, just al costat.

Si ho veus molt diferent t'agrairia que poséssis perquè, ja que potser és així i no ens n'hem adonat.

Gràcies.